top of page

CHARLOTTE DEIGAARD HANSEN

Forventninger til Rom turen:

Vi snakker om Rom turen, som vi glæder os til. Det er i vinterferien vi skal afsted.

Jeg spørger:” Hvad skal vi så spise dernede -skal vi have pizza hver dag?

Carla, 8 år: ”Nej, vi skal have stracciatella.

”Hvor er det vi skal hen snart, Nanna?” spørger jeg.

”Vi skal flyve op til rummet og på McDonalds,” svarer hun.

-Hvem vidste at der var en McDonalds i rummet…?

Jeg ved ikke om jeg har så mange forventninger til vores rejse. Jeg forventer nok en god tur. Og hvad er en god tur så..?

For mig er det jo nok (ikke for mange skæld ud fra mig). Det er ikke noget jeg synes jeg er slem til, men det kan glippe en gang imellem. Jeg forventer nogle nye input og nye indtryk. Det gælder både til os, som familie og til mig, som forfatter. Der er nogle historiske steder jeg skal se/gense og suge indtryk til mig igen. Den første gang var jeg bjergtaget af de historiske bygninger og fandt derefter på en historie, der skulle foregå i antikkens Rom. Denne gang, håber jeg, at der kommer flere detaljer på.

Jeg glæder mig til at se Pompei. Det sted har stået på min liste over steder jeg gerne vil se længe. Det er en bustur jeg har bestilt fra Rom. Det bliver en udfordring med 2 børn, men jeg har taget nogle forbehold så turen, forhåbentligt, kommer til at glide lidt lettere.

Jeg har også bestilt en guidet tur på Forum Romanum. Jeg tager en klapvogn med til Nanna på 3 år og så må vi tage de pauser vi får brug for undervejs.

Der er også et par dage, hvor vi ikke har planlagt noget for at det hele ikke skal stå i historiens tegn. Personligt kunne jeg sagtens se historiske steder alle dage, men jeg tænker at mine børn gerne vil have en pause. Jeg tænker vi finder en svømmehal eller en legeplads og bruger noget tid der. Det kan også være, at der er et marked i nærheden vi kan udforske.

Det var lidt om, hovedsagelig, mine forventninger til vores rejse. Jeg skal nok skrive mere om det her på bloggen senere.

9 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Bitten by a mad Roman

Some years ago I went to Rome and I was just blown away by the tremendous amount of historical buildings there are. Some of these buildings are almost 2000 years old. They will still be standing after we are gone. I felt like being part of history for a brief moment in time.

I decided that I had to write a story that takes place in Ancient Rome. 

Bidt af en gal romer

For nogle år siden var jeg i Rom og jeg var fuldstændig overvældet af alle de historiske bygninger. Nogle af disse bygninger er næsten 2000 år gamle. De vil stadig være her efter vi er væk. Jeg følte det som at være en del af historien for et kort øjeblik i tiden.

Jeg besluttede at jeg blev nødt til at skrive en roman der foregår i antikkens Rom.

CONTACT

Dine detaljer blev succesfuldt sendt!

bottom of page